W obronie mercedesów
Niemcy apelują o zmianę proekologicznych przepisów. Nie chcą rezygnować ze swoich luksusowych i paliwożernych samochodów
Ekologiczny zapał Brukseli, która zaproponowała ograniczenie emisji CO2 o 20 procent do 2020 roku, był od początku popierany przez Berlin. Jednak do czasu, gdy Komisja Europejska wyszła z pomysłem zakazania produkcji samochodów spalających zbyt dużo paliwa. Projekt dyrektywy samochodowej, która miałaby nakładać na koncerny motoryzacyjne obowiązek produkowania samochodów emitujących nie więcej niż 120 gramów CO2 na kilometr, spotkał się silnym oporem niemieckiego lobby samochodowego. To właśnie w tym kraju produkuje się przede wszystkim samochody duże oraz luksusowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta