Sponsorzy igrzysk nie rezygnują
Sport, biznes i polityka przed olimpiadą w Chinach. Na razie na bojkocie olimpiady przez Francuzów najbardziej traci Carrefour
Analitycy twierdzą, że przychody Carrefoura w Chinach po fali protestów antyfrancuskich w tym kraju (z powodu demonstracji w Paryżu nie odbyło się spotkanie olimpijskie, znicz został zgaszony, a sztafeta zakończona przed czasem) zmalały znacząco. Może chodzić nawet o około 10 proc. kwartalnych wyników grupy w Chinach, czyli o 100 mln dol. Dodają, że sieć, która ma w Polsce około 340 sklepów, nie tylko straciła część klientów w swoich 122 hipermarketach i 288 dyskontach w państwie Środka, ale została zmuszona do rozpoczęcia nieplanowanej wyprzedaży, która zmniejszy jej marże. Firma zapewnia jednak, że nie zamierza wycofywać się z promowania olimpiady.
Nie myślą o tym również i główni sponsorzy, m.in.: Coca-Cola, Visa, Lenovo, Omega, Samsung, General Electric, Johnson & Johnson, McDonald’s czy Kodak. Wczoraj jednak Coca-Cola, Samsung, a także Lenovo wycofały swoje logo z samochodowego rajdu z olimpijską pochodnią w japońskim Nagano, tłumacząc to względami bezpieczeństwa. Nieoficjalnie wiadomo, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta