Młodszy brat audi Q7
To najbardziej sportowy SUV, o najniższym współczynniku oporów powietrza – Audi zachwala swoje najmłodsze dziecko – model Q5
Elegancka linia dachu, zwieńczona relingiem, podkreśla smukłą, przypominającą coupé sylwetkę. Sięgająca daleko na boki klapa bagażnika – wykonana z aluminium (podobnie jak pokrywa komory silnika) przypomina większego brata – audi Q7.
Dzięki długiemu rozstawowi osi – 2,81 m (najlepsza wartość w tym segmencie samochodów) – wnętrze jest przestronne. Pięć ergonomicznie ukształtowanych siedzeń gwarantuje wygodę wszystkim pasażerom.
Audi Q5 jest wyposażone seryjnie w elektromechaniczny hamulec postojowy, inteligentny kluczyk z chipem, automatyczną klimatyzację i wyświetlacz, na którym pokazywany jest między innymi optymalny w danym momencie bieg.
Auto będzie dostępne początkowo z trzema silnikami: jednym benzynowym (2.0 TFSi, o mocy 211 KM) i dwoma TDI o mocy 170 i 240 KM. Charakteryzuje je wysoka moc, dobra dynamika (w 7,2 s 100 km/godz. przy silniku TFSi), a także umiarkowany apetyt na paliwo (6,7 i 7,7 l oleju napędowego lub 8,5 l benzyny).