Bat na reklamiarzy
Jest szansa na usunięcie dzikich billboardów i płacht na budynkach. Ratusz przygotował wzorowany na zachodnich projekt zmian ustawowych, dzięki którym da się zakazać ustawiania tablic także na działkach prywatnych
Wśród firm reklamy zewnętrznej panowała do poniedziałku niepisana zasada, że Trakt Królewski to świętość – tutaj billboardy nie mają wstępu. Złamała ją firma AMS, ustawiając obok XIX-wiecznego pałacyku Lesserów reklamę na betonowym „kapciu”.
W mieście zawrzało. Stołeczny konserwator zabytków Ewa Nekanda-Trepka zapowiedziała odebranie kilkuset tys. zł dotacji Związkowi Kombatantów RP, który dla zysku zgodził się na reklamę przy zarządzanym przez siebie pałacyku. Internauci nawołują do bojkotu produktów, które się tutaj zareklamują.
Nie ma już żadnych zasad
Tymczasem wiceprezes AMS Marek Kuzaka powiedział nam, że reklamy z tego miejsca usuwać nie zamierza. Powołał się przy tym na korzystną dla siebie ekspertyzę prawną...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta