Polskie euro
Bohdan Wyżnikiewicz,wiceprezes IBnGR
Rewers polskiego euro powinien mieć związek z krajem i równocześnie mógłby być elementem promocyjnym wyróżniającym Polskę. Z tego względu odrzuciłbym symbole historyczne, czyli budowle, miejsca bądź ludzi. Zaproponowałbym sympatyczny w odbiorze międzynarodowym wizerunek ptaka, orła bielika w locie lub bociana na gnieździe. Głosowałbym też za sylwetką łosia bądź żubra. Elementem promocyjnym byłby sygnał o ekologicznych intencjach i dbałości o naturę w naszym kraju. W ten sposób Kopernik nie musiałby rywalizować z Wawelem lub gdańskim spichlerzem.
Przyszłość polskiego euro w rękach czytelników „Rzeczpospolitej”. Ogłaszamy konkurs na symbole, które powinny się znaleźć na odwrocie europejskich monet, jakie za kilka lat może wprowadzić do obiegu Narodowy Bank Polski.