Wydatki na imprezę można zaliczyć w koszty
Jeżeli przedsiębiorca zorganizuje imprezę promocyjno-handlową, dzięki której uzyska przychody ze sprzedaży i odniesie inne korzyści biznesowe, to wydatki na jej zorganizowanie może zaliczyć w koszty
Część właścicieli firm rozliczających się na zasadach określonych w ustawie o PIT organizuje od czasu do czasu imprezy promocyjno-handlowe. W trakcie takich imprez przedsiębiorcy ci np. sprzedają swoje wyroby lub promują świadczone usługi. Nawiązują ponadto kontakty m.in. z nowymi kontrahentami.
Urządzenie tego rodzaju imprez oznacza jednak konieczność poniesienia wcale niemałych wydatków. Właściciele firm muszą zapłacić za wynajem pomieszczeń na imprezę, za wykonanie dekoracji, za druk zaproszeń, afiszy, ogłoszeń w prasie itp.
W praktyce wielu przedsiębiorców ma problemy z rozliczaniem takich wydatków. Nie mają bowiem pewności, czy można je zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów firmy.
Trzy konieczne warunki
Aby konkretny wydatek można było uznać za koszt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta