Raport pomoże uniknąć problemów
Zanim podpiszesz umowę, sprawdź swojego kontrahenta. Dzięki temu ograniczysz ryzyko, że trafisz na nieuczciwego partnera.
Możesz zrobić to sam, ale wymaga to czasu i doświadczenia. Dlatego wiele firm korzysta z usług wyspecjalizowanych firm – wywiadowni gospodarczych. Sprawdzają one, czy informacje podane przez kontrahentów są prawdziwe. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się dane o doświadczeniach płatniczych firm, wysokości udzielanych kredytów kupieckich, terminach odroczonej płatności, datach wpływu faktur oraz należności.
Raport na temat przedsiębiorcy oczywiście kosztuje. Czy warto wydać te pieniądze? Często tak. Cena raportu jest na pewno wielokrotnie niższa od szkód, jakie wyrządza firmie klient, który zalega z zapłatą. Za kwotę kilkudziesięciu czy kilkuset złotych można się naprawdę sporo dowiedzieć o firmie, z którą planuje się zacząć współpracę. Ma to szczególne znaczenie w czasie kryzysu, gdy rośnie ryzyko biznesowe.
j.d.