Jakie pomysły na kryzys powstają w głowach polityków
W wielkich sklepach jest mniej kupujących, choć dochody ludności nie spadły. Wyraźnie widać jednak wzrost skłonności do oszczędzania i racjonalizację zakupów
Martwiliśmy się o wielkość marcowej produkcji. Analitycy przepowiadali 6-procentowy spadek. Zmartwienie okazało się nieco na wyrost. Spadek produkcji był tylko 2-procentowy.
Teraz czekamy na dane o sprzedaży detalicznej. I znowu słychać pełne niepokoju głosy. Duże sieci handlowe alarmują, że spada im sprzedaż i tegoroczne obroty mogą być niższe niż we wspaniałym 2008 r. Zapewne tak będzie, chociaż niekoniecznie trzeba uznać to za złą wiadomość. Jest to raczej normalny efekt dostosowania się klientów do niepewnej sytuacji gospodarczej.
Nie trzeba danych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta