Kosztowne wizytówki grup telewizyjnych
Polsat i TVN wciąż jeszcze dokładają do swoich stacji biznesowych
W trzecim kwartale średnia widownia Telewizji Biznes wynosiła niecałe 2,33 tys. osób, a konkurencyjnej TVN CNBC Biznes niecałe 1,47 tys. osób, podczas gdy ogólnoinformacyjne stacje należące do Polsatu i TVN przyciągały przed ekrany wielokrotnie więcej widzów (średnia widownia TVN 24 wynosiła ponad 160 tys. osób, a Polsatu News prawie 18,6 tys. osób) – wynika z danych AGB Nielsen Media Research.
Obie ekonomiczne stacje – licząca pięć lat TV Biznes i ponaddwuletnia TVN CNBC Biznes – wciąż też na siebie nie zarabiają, choć kanał TVN oprócz wpływów z reklam ma dodatkowe wpływy z opłat subskrypcyjnych od operatorów płatnej telewizji. – Z punktu widzenia media plannera umieszczanie takich kanałów w planowanych kampaniach jest często bezzasadne ze względu na ich niską oglądalność – tłumaczy Piotr Bieńko, szef domu mediowego Mediasense. Tomasz Tęcza, media manager w SPC House of Media, zauważa, że obecny czas kryzysu jest dla bardzo niszowych stacji wyjątkowo trudny.
Mimo to tnące koszty grupy telewizyjne akurat z tych kanałów nie rezygnują. Grupa TVN swoim stacjom tematycznym daje dwa lata na osiągnięcie rentowności. Jeśli kanał nie usamodzielni się finansowo w takim czasie, zostaje zamknięty – tak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta