Rozrywka dla uczestników szkolenia to kreowanie wizerunku firmy
Szkolenie kontrahentów można uwzględnić w kosztach podatkowych. Ale jeśli przewidziana jest część rozrywkowa, będzie z tych kosztów wyłączona jako wydatek na reprezentację
Takie jest stanowisko organów podatkowych. Przychylił się do niego sąd administracyjny.
Musi być związek z działalnością
Firmy, które finansują szkolenia dla klientów, kooperantów, dystrybutorów, przedstawicieli handlowych czy pracowników kontrahenta mogą takimi wydatkami obciążyć koszty uzyskania przychodów. Organy podatkowe się na to zgadzają, jeżeli szkolenie ma związek z działalnością podatnika.
Przykładowo Izba Skarbowa w Bydgoszczy w interpretacji z 27 sierpnia 2009 r. (ITPB3/423-281/09/MK) uznała, że taki związek mogą mieć wydatki spółki zajmującej się sprzedażą hurtową sprzętu RTV i AGD na przeprowadzenie siedmiodniowego szkolenia dla głównych kontrahentów i ich pracowników. Miało się ono odbyć na Krecie (wyjazd zorganizowany przez biuro podróży). Spółka argumentowała, że dzięki temu szkolenie spotka się z większym zainteresowaniem kontrahentów. Miało mieć charakter marketingowy – spółka chciała prezentować wybrane towary i marki, ich cechy jakościowe i użytkowe, zalety techniczne oraz nowoczesne rozwiązania.
Z kolei Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 17 grudnia 2008 r. (IPPB5/423-87/08-2/AS) zezwoliła na rozliczenie w kosztach spółki wydatków na organizację konferencji i szkoleń dla lekarzy z różnych szpitali specjalizujących się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta