Które wydatki mają na celu reprezentację firmy, a które bez przeszkód zaliczymy do kosztów
Usługi public relations
- Podpisaliśmy umowę z kontrahentem, który świadczy dla nas usługi public relations. Przekazuje informacje na temat naszej spółki (tj. oferty spółki, inwestycji itd., do prasy, telewizji). Czy związane z tym wydatki możemy zaliczyć do kosztów podatkowych?Korzystanie z tych usług ma przyczynić się do większej rozpoznawalności spółki, pozyskania przez nią nowych klientów, a tym samym do wzrostu jej przychodów. Dzięki temu możliwe jest kreowanie pozytywnego wizerunku spółki nie tylko wśród potencjalnych klientów, ale również w szeroko rozumianym otoczeniu. Jednocześnie nie mamy tu do czynienia z reprezentacją, lecz raczej z rodzajem reklamy. Tym samym poniesione wydatki mogą być zaliczone do kosztów podatkowych.
Kwiaty na recepcji
- Kupujemy kwiaty cięte, służące do wystroju pomieszczeń spółki (tj. recepcji, gabinetów). Czy możemy to uznać za koszt funkcjonowania spółki, czy też wydatek ma charakter reprezentacji?Nie są to działania o charakterze wyjątkowym, specjalnym, mającym na celu okazałe, ekskluzywne czy wytworne – odbiegające od zwyczajowo przyjętego w danej branży i okolicy – reprezentowanie spółki. Nie mają zatem charakteru reprezentacji. Zakup kwiatów i artykułów dekoracyjnych należy w tym wypadku potraktować jak koszt związany z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta