Banki powinny umieć mówić „nie”
W ostatnich kilku miesiącach zaobserwowaliśmy znaczący wzrost liczby skarg od kredytobiorców lub członków ich rodzin, którzy wpadli w spiralę zadłużenia, pisze przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego
Problemy pana X zaczęły się w 2008 r. – wziął kredyt w jednym z banków. Przez następnych kilkanaście miesięcy otrzymał 20 innych kredytów od dziesięciu instytucji. W tym 11 udzielono mu po przekroczeniu o 2 tys. zł jego miesięcznych (ponadprzeciętnych) dochodów przez łączne raty kredytów. Raty spłacał, zaciągając kolejne długi.
Historia przekredytowanego klienta trafiła do nas we wrześniu tego roku. W ostatnich kilku miesiącach zaobserwowaliśmy znaczący wzrost liczby skarg od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta