Możesz liczyć na pomoc
Odmowa wypłaty i zaniżanie wysokości odszkodowania oraz konieczność płacenia dwa razy za OC samochodu – o to najczęściej mamy pretensje do towarzystw sprzedających polisy
Rzecznik ubezpieczonych podsumował skargi, które wpłynęły do niego w ubiegłym roku. W sumie było ich 8566, prawie o 1000 więcej niż rok wcześniej.
Tradycyjnie najwięcej skarg dotyczyło ubezpieczeń komunikacyjnych. Polisy te są najpopularniejsze, najczęściej więc klienci mają z nimi problemy. Aż 5269 skarg odnosiło się do ubezpieczenia OC, autocasco, NNW kierowcy i pasażerów, assistance i Zielonej Karty.
Najczęściej klienci skarżą się na odmowę wypłaty odszkodowania lub opóźnienia w wypłacie. Kwestionują też wysokość odszkodowania.
Klienci mają problemy przede wszystkim z podwójnym ubezpieczeniem OC samochodu. Dochodzi do nich wtedy, gdy nie zostanie wypowiedziana dotychczasowa umowa lub klient zrobi to po terminie. Na przykład nowy właściciel auta nie wypowie OC wykupionego przez poprzedniego właściciela lub zrobi to później niż po miesiącu od zakupu samochodu. A jednocześnie ubezpieczy pojazd w innym towarzystwie. Ma wtedy dwie polisy i za obie musi zapłacić składki. Jest to zgodne z obowiązującym prawem.
Rośnie również liczba skarg związanych z ubezpieczeniami na życie. Najczęściej chodzi o sposób naliczania i zwrot składek. Wielu osobom banki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta