Samorządowa kolej po nowemu
Marszałkowie zapłacą w tym roku za pociągi regionalne nawet o kilkadziesiąt procent więcej niż w 2009 r.
Samorządowe dotacje wzrosną, mimo że koszt uruchomienia pociągów w niektórych województwach spadnie po podzieleniu spółki na 15 samodzielnych zakładów (na Mazowszu działają Koleje Mazowieckie).
Tego domagali się marszałkowie. Chcieli, by każde województwo płaciło tylko za pociągi, które jeżdżą na ich terenie. – To kierunek właściwy i przez wszystkich oczekiwany – mówi Władysław Husejko, marszałek zachodniopomorski. – Pieniądze na dotacje połączeń idą bezpośrednio z budżetów wojewódzkich, nienaturalne byłoby utrzymywanie uśrednionych dopłat do przewozów – dodaje. Według niego dyrektorzy poszczególnych oddziałów będą mieli teraz większe możliwości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta