Ranking największych miast Polski
W tym roku na mapie Polski dynamiczne zmiany wśród regionów z najlepszą i najgorszą obsługą klienta – ci na zachodzie są najbardziej zadowoleni. W rankingu jakości obsługi największych miast pierwsze miejsce zajmuje Szczecin, a ostatnie Warszawa
Klienci z zachodu mają najlepiej
W 2011 roku na najlepszą jakość obsługi mogli liczyć mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego (67-proc. poziom zadowolenia klientów), a najgorzej wypadło Mazowsze (tylko 39 proc.). Aż w dziesięciu województwach poziom jakości obsługi klienta jest wyższy od ogólnopolskiego (47 proc.). W tym roku zadowolenie konsumentów spadło tylko w czterech województwach, w zeszłym roku było ich siedem.
Warszawa na szarym końcu
Szczecin to miasto z największą liczbą zadowolonych konsumentów. Z dużą, bo ponad 14-proc. różnicą w stosunku do miasta zajmującego drugą pozycję jest niekwestionowanym liderem w klasyfikacji. To tam siedmiu na dziesięciu klientów pozytywnie ocenia kontakt z firmą lub instytucją. W Poznaniu z obsługi jest zadowolona ponad połowa klientów, a w Lublinie niewiele mniej. Ranking zamyka Warszawa, a między nią i zwycięskim Szczecinem jest prawie 33-proc. różnica! Niestety, stołeczni konsumenci nie mogą liczyć na zbyt dobrą obsługę.