Podniebna piramida Amber Gold
Urząd Lotnictwa Cywilnego dopuścił się rażących zaniedbań, wydając koncesje dla linii lotniczych OLT Express, które należały do piramidy finansowej Amber Gold.
Takie są wnioski z kontroli, którą przeprowadziła Najwyższa Izba Kontroli. „Rz" dysponuje wystąpieniem pokontrolnym w tej kwestii.
Działający wedle schematu piramidy finansowej parabank Amber Gold zbankrutował w sierpniu 2012 roku, grzebiąc prawie 700 mln zł należące do 10 tys. osób. Amber Gold transferował te pieniądze m.in. do swego taniego przewoźnika OLT Express.
Po prokuraturze i urzędzie skarbowym – które z dużym opóźnieniem zajęły się Amber Gold i OLT Express – przyszedł czas na NIK.
Kontrolerzy zbadali, w jaki sposób spółki związane z Amber Gold otrzymały koncesje na przewozy lotnicze. Już pierwsze zdanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta