Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Głodna Heidi

03 grudnia 2013 | Sport | Mikołaj Sokół
źródło: AFP

Od Alberto Ascariego po zakończenie epoki silników V8. Oto alfabet sezonu 2013. Upłynął on pod znakiem dominacji Sebastiana Vettela.

Alberto Ascari. W sezonie 2013 Sebastian Vettel wyrównał 60-letni rekord włoskiego asa kierownicy. Ascari w drodze po dwa mistrzowskie tytuły w latach 1952–1953 wygrał dziewięć Grand Prix z rzędu. Vettel powtórzył ten wyczyn, ale w odróżnieniu od kierowcy Ferrari odniósł te zwycięstwa w jednym sezonie.

Bunt. Kimi Raikkonen przez niemal cały rok nie otrzymał od Lotusa złamanego grosza za jazdę i wyniki. Cierpliwość skończyła się pod koniec sezonu: Fin zagroził, że nie wystartuje w GP Abu Zabi i pojawił się na torze w ostatniej chwili, kiedy zespół obiecał mu rozwiązanie finansowych sporów (patrz L-4).

Chilton. Jeden z pięciu debiutantów, Max Chilton z Marussi, ustanowił trudny do pobicia rekord. Co prawda w mistrzostwach zajął ostatnie miejsce, ale za to jako pierwszy w historii kierowca ukończył wszystkie wyścigi w pierwszym roku startów.

Dominacja. Tak jak przed dwoma laty Vettel i Red Bull nie mieli sobie równych. Niemiec wyrównał rekord 13 zwycięstw, ustanowiony przez jego rodaka Michaela Schumachera. Zdobył o pięć punktów więcej niż w sezonie 2011, a jego dorobek wystarczyłby do samodzielnego wygrania klasyfikacji konstruktorów. Od wakacji wygrał każdy wyścig i zostałby mistrzem, nawet gdyby skreślić mu wyniki z pierwszych ośmiu tegorocznych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9705

Wydanie: 9705

Spis treści

Lista 2000

Autogaz ma wzięcie
Bez eksportu nie ma rozwoju
Cel: Dolina Krzemowa
Cukier to już nie wszystko
Czy niska cena wystarczy?
Dla wygody kierowców
Dobry prognostyk na przyszłość
Duży rodzinny biznes
Eksport cały czas rośnie
Eksport stał się motorem polskiej gospodarki
Fabryka podwoi moce
Filtry na cały świat
Firmy inwestują w wydobycie
Firmy nie inwestują w badania
Firmy o największym udziale eksportu w sprzedaży
Firmy o największym wzroście eksportu
Firmy wolą się ubezpieczyć
Fundusz wierzy w rozwój
Gdy eksport ratuje wzrost gospodarczy
Gigant rośnie w siłę
Handel detaliczny w Polsce: nadal daleko od koncentracji
Inwestowanie w wiedzę
Jak powstała nasza lista – wyjaśnienia i przypisy
Jak wybraliśmy liderów
Jak zmienia się Lista 2000
Kapituła doceniła efektywne spółki
Kolej daje zarobić
Komponenty dla Formuły 1
Kredyty i poręczenia alternatywą dla dotacji
Liczy się efektywność
Lider jest tylko jeden
Na podbój Europy
Nagrody dla eksporterów
Najlepsi z najlepszych
Nie wystarczy konkurowanie ceną
Nieruchomości bez tajemnic
Nowe radiostacje na kryzys
Okna sprzedają się świetnie
Poduszki ratujące życie
Polska żywność skutecznie podbija światowe rynki
Polskie firmy powinny szukać szans na biznes w Azji i Afryce
Producent bez kompleksów
Przychody wzrosły symbolicznie, znaczny spadek zysków
Przyczepy to ich specjalność
Przyszłość to innowacje
Rosną wymagania klientów
Spada rentowność
Sport dla pracowników
Spółki mniej wydały na innowacje
Surowcowy gigant
Sześć lat katastrofy innowacyjnej w Polsce już wystarczy
Słodycze idą jak burza
Udział eksportu w przychodach – wzrost od 2009 roku
W planach dalszy wzrost
W planach ekspansja
W planach inwestycje
Windykator podbija Europę
Więcej firm poprawia wyniki oraz pozycję w zestawieniu
Włoski złoty strzał
Zdobywcy tytułu
Zamów abonament