Po wyborach trzeba będzie posprzątać
Obowiązki. Plakaty, hasła oraz urządzenia wyborcze ustawione w celu prowadzenia agitacji w eurowyborach powinny zniknąć z ulic naszych miast do 24 czerwca 2014 r.
Przepisy ustawy z 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy nie pozostawiają wątpliwości ani co do tego, kto za usunięcie plakatów, haseł oraz urządzeń służących agitacji wyborczej odpowiada, ani co do tego, w jakim terminie powinny zostać one usunięte. Zgodnie z art. 110 par. 6 kodeksu – obowiązek ten obciąża pełnomocników komitetów wyborczych, a wykonany być powinien w terminie 30 dni po dniu wyborów. W przypadku ostatnich wyborów do Parlamentu Europejskiego termin ten upływa 24 czerwca.
Zobowiązanego łatwo ustalić
Zgodnie z przepisami kodeksu wyborczego wszystkie materiały wyborcze powinny być wyraźnie oznaczone. Chodzi o to, aby możliwe było ustalenie, od kogo pochodzą, który z komitetów wyborczych jest ich wytwórcą i właścicielem. Tylko takie plakaty, hasła czy ulotki, a także telewizyjne spoty, reklamy radiowe czy billboardy mogą być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta