Warto reklamować towary za Odrą
PRZEDSIĘBIORCY | Świadomi konsumenci szukają zamienników oryginalnych części również za granicą, wymuszając na producentach konieczność informowania o kompatybilności ich produktów z artykułami istniejącymi już na rynku.
Jak dalece wolno producentowi posługiwać się obcą marką w reklamie i na co powinien uważać, kierując swoją kampanię reklamową czy ofertę, w szczególności internetową, do klientów w Niemczech.
Uwaga na możliwe naruszenia
Reklamując tzw. zamienniki bądź przywołując w reklamie konkurencyjną markę, należy zwrócić uwagę na ryzyko naruszenia znaków towarowych.
Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli nadaje się ono do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego. Najczęściej chronione są firma, logo producenta, nazwa własna produktu, a także jego opakowanie.
Najczęściej chronione są firma, logo producenta, nazwa własna produktu, a także jego opakowanie
Ochrona znaków towarowych ma charakter terytorialny, dlatego przez uzyskanie prawa do znaku towarowego nabywa się prawo jego wyłącznego używania w sposób zarobkowy lub zawodowy na całym obszarze danego państwa. Wyjątkami od tej zasady są:
- rozszerzenie prawa na inne państwa poprzez zgłoszenie znaku krajowego w Biurze Międzynarodowym Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO) w Genewie bądź
- uzyskanie prawa ochronnego na wspólnotowy znak towarowy, mocą którego prawo ochronne obowiązuje na terytorium całej Unii ...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta