Na sieciowym wideo można zarabiać
Internet | Globalny sukces polskiego filmiku o psopająku przypomniał kolejny raz, jak duże pieniądze można zarobić dzięki serwisowi wideo YouTube.
piotr mazurkiewicz
W ciągu miesiąca od opublikowania w kanale SA Wardega filmu o mutancie psa i pająka został on wyświetlony już ponad 100 mln razy. Tajemnicą autora pozostanie, ile dokładnie na tym zarobił (miesięczne wpływy całego kanału SA Wardega szacowane są na 50 - 300 tys. dolarów). Jego sukces to jednak kolejne potwierdzenie, iż jeśli chodzi o zarabianie na internetowym wideo, jest jeszcze dużo nowych możliwości.
Skorzystać chce na tym spółka BrandTube, która powstała niecały rok temu, a na dobre rozpoczęła działalność w lutym tego roku. – Oczekiwania konsumentów wyraźnie się zmieniają, coraz mniej zwłaszcza młodych osób jest zainteresowanych treściami z telewizji – do pełni szczęścia wystarczy im internet. Sukces wielu vlogerów, nie tylko psopająka, ale także „5 sposobów na" czy Krzyśka Gonciarza pokazuje, jaką siłą jest serwis YouTube – mówi Jacek Gadzinowski, partner i dyrektor strategii BrandTube. Serwis rozwijany jest w ramach grupy G7 Media, do której należy też kilka serwisów internetowych, m.in. o tematyce...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta