Leasing dla MSP
Finansowanie | Nowy produkt leasingowy ułatwia małym firmom korzystanie z nowych samochodów.
robert przybylski
Ponad 63 proc. przedsiębiorstw sektora MSP dysponuje flotą od jednego do pięciu samochodów, wynika z danych Instytutu Keralla. Właśnie te firmy są najbardziej zainteresowane nowym produktem, jakim jest leasing z dużą wartością odkupu. – Cieszy się on coraz większym uznaniem z kilku powodów – uważa dyrektor generalny Związku Polskiego Leasingu Andrzej Sugajski.
– Po pierwsze dzięki temu, że przedsiębiorca nie spłaca 100 proc. kapitału, raty leasingowe są niższe, a tym samym bardziej dostępne z uwagi na koszty. Po drugie w takim przypadku zazwyczaj nie dochodzi do sprzedaży przedmiotu leasingu korzystającemu, zatem ryzyko sprzedaży przedmiotu po okresie leasingu przejmuje na siebie finansujący, a korzystający może zawrzeć kolejną umowę na nowy przedmiot – wylicza zalety Sugajski.
Do już istniejących korzyści doszyły dodatkowe wynikające ze zmienionych 1 kwietnia br. przepisów odnośnie rozliczania podatku VAT przy sprzedaży używanych pojazdów do 3,5 t. – Przedsiębiorąca, który chce użytkować pojazd np. przez 5 lat, a następnie sprzedać go i kupić nowy, będzie bardziej zainteresowany leasingiem z wysoką wartością odkupu, ponieważ dzięki temu uzyska oszczędności w podatku VAT w porównaniu do sytuacji, gdyby ten pojazd kupił za środki własne lub w kredycie.
Wszystko zatem wskazuje na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta