Trzy wyzwania
Nowe scanie w Polsce pojawią się w październiku.
Robert Przybylski
W najbliższej dekadzie przed producentami samochodów ciężarowych stają trzy wyzwania: obniżenie kosztów użytkowania, zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu. Ich spełnienia domaga się nie tylko rynek, ale i Komisja Europejska.
Bruksela planuje wprowadzenie limitów emisji dwutlenku węgla dla ciężarówek, przewiduje także zmniejszenie liczby ofiar wypadków. W rezultacie politycy zgodzili się z koncernami i wydłużają listę obowiązkowego wyposażenie podnoszącego bezpieczeństwo. Przykładem odpowiedzi na powyższe wyzwania jest nowa generacja ciężarówek Scania. Po dziesięciu latach przygotowań, które kosztowały blisko 2 mld euro, Scania wprowadzi nowe modele do sprzedaży jesienią.
Niższe koszty
Lepszą kontrolę kosztów użytkowania ma zapewnić elektronika, a dokładnie zdalne połączenie z warsztatem. Producent obiecuje, że bieżący nadzór nad parametrami pracy samochodu pozwoli m.in. na elastyczny dobór terminu przeglądu. Scania szacuje, że przebiegi między wizytami w warsztacie mogą wzrosnąć dla niektórych zastosowań do 150 tys. km.
– Interesuje nas uzyskanie jak najtańszego całego cyklu życia samochodu – zapewnia wiceprezes Scania Trucks Christopher...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta