Polskie ciężarówki pod zachodnią spedycją
Swobodny przepływ pracowników doprowadził do zbliżenia stawek w różnych krajach.
Robert Przybylski
Polscy przewoźnicy zastanawiają się jak uniknąć szykan kolejnych obcych państw, których przedsiębiorcy najwyraźniej nie potrafią poradzić sobie z polską konkurencją i uciekają się do pomocy administracji rządowej wprowadzając płace minimalne.
W Europie Zachodniej płace minimalne dla kierowców pracujących w transporcie międzynarodowym wprowadziły już Niemcy, Norwegia, Francja i Włochy. Ogólnounijną regulację szykuje Komisja Europejska. Unijna komisarz ds. zatrudnienia i spraw społecznych Marianne Thyssen podczas spotkała 8 września z dziennikarzami, prezentując zalety proponowanej dyrektywy o pracownikach delegowanych stwierdziła, że poprzednia ma 20 lat i należy ją zmodyfikować, aby lepiej spełniała potrzeby obecnej sytuacji. Podkreśliła, że pracownikom delegowanym także należy się ochrona.
Odrzucona żółta kartka
Przedsiębiorcy żywiołowo protestują przeciw nowym regulacjom. Wskazują, że swobodny przepływ pracowników doprowadził do zbliżenia stawek w różnych krajach, a brak kierowców dodatkowo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta