W Polsce niespodziewanie przybyło dziurawych dróg
Ponad jedna trzecia nawierzchni dróg krajowych jest w stanie niezadowalającym lub złym. Najgorzej jest w woj. lubuskim czy w Małopolsce. Pozytywnie zaskakuje za to Podlasie.
Budowa nowych dróg ekspresowych i autostrad przyspiesza, ale udział nawierzchni drogowych w dobrym stanie w porównaniu ze złymi na całej sieci dróg krajowych nie rośnie w tempie pożądanym przez kierowców. Na dodatek, w ubiegłym roku sytuacja, zamiast się poprawić jak rok wcześniej, wręcz się pogorszyła. Jeśli łączna długość odcinków wymagających naprawy zmniejszyła się w 2019 r. o przeszło 300 km, to w roku ubiegłym znów wzrosła o ponad 450 km.
Z raportu o stanie technicznym nawierzchni na drogach krajowych wynika, że najgorzej jest w województwie lubuskim, gdzie niewiele ponad połowa dróg nie budzi zastrzeżeń, a przeszło jedna czwarta (27,9 proc.) jest w stanie złym lub krytycznym. Źle wypada Małopolska, gdzie stan ostrzegawczy dotyczy ponad 40 proc. odcinków, a w dobrym jest tylko minimalnie więcej. Przeszło 17-procentowy odsetek odcinków w złym stanie mają województwa lubelskie i dolnośląskie. Jeszcze więcej, bo 19,7 proc., odnotowano w województwie kujawsko-pomorskim. Zły stan nawierzchni na ponad 16 proc. długości mają drogi w województwach łódzkim i opolskim.
Ma być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta