Sklepom dostało się od Covid-19, ale boją się też tego, co będzie dalej
Pandemia mocno wpłynęła na losy handlu, ale zrobiła to w wyjątkowo różnorodny sposób.
Z jednej strony ograniczyła klientom dostęp do wielu sklepów, a z drugiej przyspieszyła popularność zakupów w sieci. Zniechęciła do zakupu wielu towarów, ale też zmobilizowała do zainteresowania się w większym stopniu innymi. Nie ma wątpliwości, że handel nie ma jednakowej oceny okresu pandemii, ograniczeń, jakie go z tego powodu dotykały, i koniec końców konsekwencji finansowych. Tę różnorodność scenariuszy, jakie Covid-19 przygotował biznesom zajmującym się sprzedażą, widać po rozbieżnych zmianach zaległości w poszczególnych gałęziach handlu.
Cała branża, handel hurtowy
i detaliczny, w tym pojazdami,
od końca marca zeszłego roku do końca lutego tego roku, zwiększyła zaległości o 2,5 proc.,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta