Elektrowyzwanie na dekady
O barierach i szansach rozwoju elektromobilności w Polsce rozmawiali eksperci podczas debaty „Elektromobilność bez prądu. Jak pobudzić rewolucję elektryczną", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" w ramach cyklu Walka o klimat. partnerem debaty jest firma MEDCOM
O tym, dlaczego rozwojowi elektromobilności w naszym kraju brakuje dynamiki w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, mówił Marcin Korolec, były minister środowiska, a obecnie prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych. – Rząd nie wspiera elektromobilności, mimo że bardzo dużo o tym mówi. Jedynym napędem tego, co się dzieje w Polsce, jeśli chodzi o samochody elektryczne, są regulacje europejskie – powiedział ekspert.
Jego zdaniem na zmianę tej sytuacji wpłyną dwa czynniki. Po pierwsze, będą to Europejski Zielony Ład i Krajowy Plan Odbudowy, które przyczynią się do rozwoju rynku samochodów elektrycznych, gdyż powinny pojawić się dopłaty do tego typu pojazdów dla osób prywatnych i przede wszystkim firm. Spowoduje to też rozwój infrastruktury ładowania. Drugim impulsem będzie nowy cel klimatyczny, który w grudniu przyjęła Rada Europejska: zwiększenie redukcji emisji w UE o 55 proc. (dotąd było to 40 proc.) do 2030 r. w stosunku do roku 1990. – Dużą rolę będzie miał tu do odegrania także transport, a najlepszą drogą do redukcji emisji w tym sektorze jest elektryfikacja – zaznaczył Marcin Korolec.
O doświadczeniach innych państw związanych z elektromobilnością opowiadał Bartłomiej Derski, ekspert portalu WysokieNapiecie.pl. Jego zdaniem, nawet biorąc pod uwagę różnice w tempie rozwoju rynku aut elektrycznych w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta