Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Najwięksi dyktują warunki

30 kwietnia 1998 | Ekonomia | JK

BANKI

Współpraca z supermarketami

Najwięksi dyktują warunki

Wybór banku przez duże sieci handlowe odbywa się w wielu przypadkach w drodze przetargu. Supermarkety są dla instytucji bankowych pożądanym klientem. To banki, a niesklepy, muszą zabiegać o rozpoczęcie współpracy, często proponując bardzo elastyczne warunki, m. in. negocjują nawet oprocentowanie kredytów obrotowych.

Zdaniem Lidii Wietrzyńskiej z Banku Zachodniego, sieci zagraniczne wchodzą zwykle do Polski przez Warszawę. Zazwyczaj znają już bank, któremu powierzają swoją obsługę na terenie kraju. Często staje się to regułą, którą trudno przełamać mniejszym bankom. Bez wątpienia duże sklepy są wśród instytucjonalnych klientów banków łakomym kąskiem. A jest już o co walczyć.

Zatrzymanie ekspansji dużych sieci handlowych przez najbliższe lata pozostanie raczej życzeniem krajowych handlowców. W Polsce rozwinęły się już wszystkie czołowe firmy europejskie, specjalizujące się wdziałalności prowadzonej w przestronnych sklepach. Są to m. in. firmy: francuskie -- E. Leclerc, Auchan, Casino (Géant) , niemieckie -- Rewe (Billa) , Allkauf (Max Supermarket) oraz norweski Reitan (Rema 1000) , belgijska GIB (Globi) , brytyjski Tesco Savia i duńska Dansk Supermarked A/ S(Netto) . Norwegowie (Rema) do końca tego roku chcą mieć 73...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1374

Spis treści
Zamów abonament