Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zabawiacze, dziobaki i anonimy

30 kwietnia 1998 | Kraj | BM

Wystąpienie przez dziennikarza w reklamie zmniejsza jego wiarygodność i jednocześnie podważa wiarygodność wszystkich dziennikarzy -- twierdzi profesor Walery Pisarek

Zabawiacze, dziobaki i anonimy

BEATA MODRZEJEWSKA

Reklama potrzebuje twarzy. Twarzy ludzi, którzy wypowiedzą slogany reklamowe, zagrają w scenkach promujących produkty. Chętnych do występu szukają wśród wielu grup zawodowych, m. in. wśród dziennikarzy. W różnych rodzajach reklam wzięli udział: Małgorzata Domagalik, Alicja Resich-Modlińska, Jacek Żakowski, Monika Olejnik, Tomasz Lis. -- Im bardziej jest lubiany i znany dziennikarz, który dał się namówić do wystąpienia w reklamie, tym większą robi szkodę -- mówi profesor Walery Pisarek.

Czy dziennikarze powinni występować w reklamie? Czy jest różnica w reklamowaniu tytułu prasowego, w którym się pisze, czy pisma, z którym się sympatyzuje a braniem udziału w promocji produktów żywnościowych lub środków higieny? Czy dziennikarz może występować wdwóch rolach: obiektywnego informatora i promotora jednego z walczących o klienta produktów? Czy inne reguły dotyczą gwiazd dziennikarskich, a inne szarych dziennikarskich wyrobników?

Być sobą

Dyskusja wokół tych problemów, którą przeprowadziło niedawno Centrum...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1374

Spis treści
Zamów abonament