Niespodziewana zmiana pracodawcy
Przemysław Ciszek, prawnik w kancelarii prawnej C&C Chakowski & Ciszek
Po firmie krążą plotki, że nasz zakład ma być sprzedany. Nowym właścicielem ma być potentat działający w naszej branży. Czy pracownicy powinni być informowani o ewentualnym przejęciu? – pyta czytelnik.
Kupno przedsiębiorstwa przez inną firmę zawsze oznacza dla pracowników duże zmiany. Nowy właściciel chce bowiem zazwyczaj dostosować nabytą jednostkę do specyfiki swojej firmy.
Niejednokrotnie jednak zmiany mają na celu zwiększenie rentowności przedsiębiorstwa. To niestety może oznaczać pogorszenie warunków płacowych zatrudnionych tu pracowników, a niekiedy zwolnienie części załogi. Przejście zakładu na innego pracodawcę daje im jednak wiele uprawnień, które nowy właściciel musi respektować.
Pracownik ma wiedzieć
Warto przypomnieć, że zarówno dotychczasowe, jak i nowe władze firmy mają obowiązek powiadomienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta