Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lissi na lodzie *

03 października 2008 | Po godzinach | Rafał Świątek
Fabuła nawiązuje do cyklu filmów o cesarzowej Sissi
źródło: Życie Warszawy
Fabuła nawiązuje do cyklu filmów o cesarzowej Sissi

Niemcy 2007, reż. Michael Herbig, w dubbingu wyst. Kacper Kuszewski, Maciej Stuhr, Olaf Lubaszenko, kina: Atlantic, Cinema City: Arkadia, Bemowo, Galeria Mokotów, Janki, Promenada, Sadyba, Femina, Multikino: Ursynów, Złote Tarasy, Silver Screen: Puławska, Targówek, Wola.

Reżyser Michael Herbig ma wulgarne, przaśne poczucie humoru. Dowcipy, na jakie się sili, są okropne.

W rolach głównych występują: prostacki Yeti i głupia cesarzowa, tytułowa Lissi.

Człowiek śniegu jest w tarapatach, sam diabeł upomniał się o jego duszę. Yeti proponuje więc władcy piekieł układ – uratuje skórę, jeśli załatwi mu jakąś „superlaskę”. Tymczasem nieświadoma niebezpieczeństwa Lissi spędza beztrosko czas na austro-węgierskim dworze wraz z cesarzem Franzem…

Fabuła nawiązuje do cyklu filmów o młodej cesarzowej Sissi, którą w latach 50. zagrała Romy Schneider. Ale nie jest to inteligentna zabawa motywami zaczerpniętymi z oryginału. Intryga jest tylko pretekstem do serii gagów i grubych żartów.

Gdy Franz krzyczy do ukochanej: „Miąchaj trąbę” lub sam jest strofowany: „Nie wal tak mocno konia, bo skręcisz nadgarstek”, to najstosowniej jest posikać się ze śmiechu. Chyba o taką reakcję Herbigowi chodziło.

Rafał Świątek

Brak okładki

Wydanie: 8133

Spis treści

Po godzinach

Ballady na syntezatory
Barszcz śmiertelnie modny
Błyskotki dla dużych i małych
Cały świat w Warszawie
Cesarzowa i wojownicy
Credo Hanuszkiewicza
Dawać widzom nadzieję
Death Race
Dla jubilata
Dla much świat to za mało
Doborowa ósemka, czyli wizytówka przeglądu
Dyskusja o filmie w teatrze
Dzieci śpią, dorośli patrzą
Dzieje USA w filmowym skrócie
Ekologia na magnes
Ekstra
Era Jazzu po afrykańsku
Filmy od A do Z
Gdy wali się świat
Gitara, jakich mało
Historia dobrego nazisty
Igła z ołówkiem
Jak stracić przyjaciół i zrazić do siebie ludzi **
Kalendarium
Kino bez barier
Klubowe abc – poleca R. Rybarczyk
Król Maciuś Pierwszy ***
Lem według Tarkowskiego
Lewitacja na podłodze
Lissi na lodzie *
Maciej Kuroń i zespół Voo Voo gotują
Marzenia gnane wiatrem
Między łzą a uśmiechem
Mocne granie w multipleksie
Młodzi zaśpiewają dla starszych
Na ekranie iluzjonu
Na warszawski festiwal wielu jest po drodze
Napastnicy z Dworca Centralnego
Nasza klasa ****
Natu i Envee odmieniają soul
Nie większa niż kciuk
Niezmywalny brud szczecińskich uliczek
Nowe piosenki Kultu na żywo
O lęku w rytmach Afryki
Obiecaj mi! **
Oswajanie nieprzyjaciół
Pałeczki i widelec
Pieśniarz Warszawy pisał po kryjomu symfonię
Pięć różnych dróg do kina
Podsumowanie Lata Konesera
Prawdziwie mroczny jubileusz
Prezent z podróży
Prosto z fabryki
Przeżyjmy to jeszcze raz
Realistyczny dramat Kajzara
Retro, czyli... na czasie
Rutkowski w one man show
Salta i piruety z pomponami
Sny i obsesje dwójki bohaterów
Sport, handel i polityka
Szlachetne ozdoby
Sztuka kopnięć i pchnięć
Szukanie śladów w ciele
Trzy gitary basowe
Tworzenie wprost na scenie
Tęsknota za dorosłym, własnym życiem
W sieci muzyki
Wdzięk w parze z rozumem
Wielcy i początkujący
Wioślarski maraton
Wspomnienie zaginionego świata
Wykład Joanny Tokarskiej-Bakir
Zaśpiewać o jesieni
Zmiksowani
Złocisty słonecznik dla najlepszego przedstawienia
Żuki w wersji poklatkowej
Zamów abonament