Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W reklamie nie wolno za bardzo przesadzać

09 grudnia 2008 | Dobra firma | Izabela Lewandowska

Przedsiębiorca, który podaje nieprawdziwe dane dotyczące loterii promocyjnej organizowanej w celach reklamowych, dopuszcza się czynu nieuczciwej konkurencji

Loterie promocyjne to doskonały wabik na klientów. Trzeba jednak pamiętać, że podawane w nich informacje muszą być precyzyjne. Przekonał się o tym producent lodów Koral, spółka jawna z Limanowej. Spółka akcyjna Unilever Polska produkująca m.in. lody Algida, zarzuciła jej, że prowadzona przez nią reklama loterii była sprzeczna z przepisami prawa oraz wprowadzała klientów w błąd w sposób mogący wpłynąć na ich decyzję co do nabycia promowanego towaru.

W reklamie dotyczącej Koralowej Loterii Lodowej producent posługiwał się zwrotem „miliony lodów do wygrania”. Tymczasem pula nagród w tej loterii wynosiła w okresie od 1 kwietnia do 9 sierpnia 2006 r. 950 tys. sztuk lodów. Potem została zatwierdzona zmiana regulaminu loterii. Czas jej trwania przedłużono do 31 października 2006 r., a pulę nagród powiększono do 2,1 mln sztuk lodów.

Od 12 kwietnia do 30 września 2006 r. loterię promocyjną lodów Algida – Szczęście Sprzyja Lodożercom – prowadziła Unilever Polska. Liczba nagród wynosiła 13...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8188

Spis treści
Zamów abonament