W reklamie nie wolno za bardzo przesadzać
Przedsiębiorca, który podaje nieprawdziwe dane dotyczące loterii promocyjnej organizowanej w celach reklamowych, dopuszcza się czynu nieuczciwej konkurencji
Loterie promocyjne to doskonały wabik na klientów. Trzeba jednak pamiętać, że podawane w nich informacje muszą być precyzyjne. Przekonał się o tym producent lodów Koral, spółka jawna z Limanowej. Spółka akcyjna Unilever Polska produkująca m.in. lody Algida, zarzuciła jej, że prowadzona przez nią reklama loterii była sprzeczna z przepisami prawa oraz wprowadzała klientów w błąd w sposób mogący wpłynąć na ich decyzję co do nabycia promowanego towaru.
W reklamie dotyczącej Koralowej Loterii Lodowej producent posługiwał się zwrotem „miliony lodów do wygrania”. Tymczasem pula nagród w tej loterii wynosiła w okresie od 1 kwietnia do 9 sierpnia 2006 r. 950 tys. sztuk lodów. Potem została zatwierdzona zmiana regulaminu loterii. Czas jej trwania przedłużono do 31 października 2006 r., a pulę nagród powiększono do 2,1 mln sztuk lodów.
Od 12 kwietnia do 30 września 2006 r. loterię promocyjną lodów Algida – Szczęście Sprzyja Lodożercom – prowadziła Unilever Polska. Liczba nagród wynosiła 13...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta