Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie każde odszkodowanie zmniejszy obrót

09 grudnia 2008 | Gazeta prawa i podatków | Anna Szkudlarek Karolina Gierszewska

To, jak firma rozliczy wypłacone odszkodowania czy przyznane rabaty, zależy od treści konkretnych postanowień umownych

To właśnie postanowienia umów przesądzają o tym, czy w danej sytuacji kontrahentowi należy się w wyniku nienależytego wykonania umowy upust cenowy (wynikający z postępowania reklamacyjnego) czy też rekompensata pieniężna (stanowiąca karę lub odszkodowanie). Ustalenie, z jaką sytuacją mamy do czynienia, pozwala na właściwe określenie skutków podatkowych.

Rabat cenowy...

Gdy przedsiębiorca obniża cenę wyświadczonej transakcji z uwagi na określone w łączącej strony umowie postępowanie reklamacyjne, udzielony kontrahentowi upust cenowy stanowi rabat zmniejszający obrót. Rabat to zniżka, ustępstwo procentowe od ustalonych cen towaru głównie na rzecz nabywców płacących gotówką, kupujących dużą ilość towaru jednorazowo lub w określonym czasie.

Zgodnie z art. 29 ust. 1 ustawy o VAT podstawą opodatkowania jest obrót. Jest nim kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę należnego podatku. Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8188

Spis treści
Zamów abonament