W 2009 roku sprzedaż może spaść poniżej 300 tys. aut
- Kryzys motoryzacyjny nie pojawił się nagle. Zaczęło się od gwałtownie rosnących cen paliw, by później do czynników destabilizujących dołączył kryzys na rynku finansowym i pogarszająca się sytuacja gospodarcza - mówi w rozmowie z "Rz" Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar.
RZ: Sprzedaż aut załamała się niemal na całym świecie. Koncerny zatrzymują produkcję, zwalniają ludzi. Czy wszystkiemu winny jest kryzys finansowy?
Wojciech Drzewiecki: Kryzys motoryzacyjny nie pojawił się nagle. Zaczęło się od gwałtownie rosnących cen paliw, by później do czynników destabilizujących dołączył kryzys na rynku finansowym i pogarszająca się sytuacja gospodarcza. Polska to jednak szczególny przypadek....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta