Ze znaną marką można więcej
W sieciach franczyzowych działa w Polsce niespełna 10 biur nieruchomości. Firm budowlanych rozwijających się na podobnej zasadzie jest jeszcze mniej. Według franczyzodawców system partnerski jest w tej branży wyjątkowo korzystny
– Franczyza w branży nieruchomości sprawdza się doskonale. Wystarczy spojrzeć na rynek amerykański, by stwierdzić, że większość funkcjonujących tam agencji działa bazując na systemie franczyzy. W Polsce szczególnie teraz zwracamy coraz większą uwagę na markę. Klient wychodzi z założenia, że skoro ma przeprowadzić transakcję, to lepiej pójść do pośrednika, który reprezentuje silną markę niż do przypadkowej firmy – podkreśla Mariusz Kania, prezes zarządu Metrohouse. – Ludzie jedzą w McDonald’s, choć hamburgera mogą kupić też w budce na ulicy. Dlaczego jednak do budek nie ustawiają się kolejki? Otóż tam klient, w przeciwieństwie do znanej sieci, nie wie, czego może oczekiwać – dodaje.
Dobra marka ułatwia według Kani prowadzenie działalności. Większy potencjał pozwala na podjęcie działań, które dla większości pośredników są nieosiągalne, ponieważ po pierwsze potrzebny jest kapitał, po drugie czas, a po trzecie specjaliści.
Na rynku w branży nieruchomości przeważają spółki zagraniczne. Wśród nich zaczynają się jednak wybijać polskie podmioty oferujące współpracę w systemie franczyzowym. Jedną z nich jest biuro nieruchomości Północ.
– Biuro jest własnością spółki Północ Nieruchomości, będącej w 100 proc. kapitałem polskim. Na rynku działa od 1999 roku według sprawdzonych zachodnich standardów – mówi Radosław Machnik z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta