Wolność słowa a reklama wyrobów tytoniowych
Europejski Trybunał Praw Człowieka wydał 5 marca 2009 r. wyroki w sprawach Hachette Filipacchi Presse Automobile i Dupuy p. Francji (skarga nr 13353/05) oraz Société de Conception de Presse et d’Edition et Ponson p. Francji (skarga nr 26935/05).
W obydwu sprawach Trybunał stwierdził brak naruszenia art. 10 (wolność słowa) i art. 14 (zakaz dyskryminacji) w związku z art. 10 europejskiej konwencji praw człowieka. Trybunał uznał, że Francja, skazując skarżących za bezprawne reklamowanie wyrobów tytoniowych, nie naruszyła zobowiązań wynikających z konwencji.
Skarżący, dwie francuskie spółki, to wydawcy magazynów motoryzacyjnych, których redaktorzy naczelni zostali skazani za reklamowanie na łamach tych magazynów papierosów i innych wyrobów tytoniowych przez opublikowanie fotografii kierowcy Formuły 1 Michaela Schumachera. Na umieszczonych w magazynach zdjęciach sportowca dostrzegalne było logo z marką producenta papierosów M.
Francuskie sądy uznały, że przez takie działania istnieje wysokie zagrożenie dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta