Markowe firmy bronią się przed koniunkturą
Łączna wartość 330 marek szóstej edycji Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek osiągnęła prawie 58 mld złotych. To o 7 mld więcej niż rok temu! Większość ocenionych w nim marek jest dziś warta więcej niż w 2008 roku
Mimo kryzysu gospodarczego nasz ranking osiągnął kolejne maksimum. O dobrym wyniku zadecydowały przede wszystkim rekordowe przychody osiągnięte w roku 2008 przez większość marek. Wygląda więc na to, że spowolnienie nie zdążyło się poważniej odbić na markowych producentach i usługodawcach, w przeciwieństwie do ogółu gospodarki. Mowa – rzecz jasna – o obrazie całościowym, bo w pojedynczych sektorach (np. sieci odzieżowe i obuwnicze) widać już znaczne ubytki. Co ciekawe, dotyczą one zwłaszcza tych marek, które w ostatnich latach zachowywały się najbardziej ekspansywnie.
Rynkowi debiutanci
Na podkreślenie zasługuje fakt, że tegoroczna edycja charakteryzuje się prawdopodobnie najmniejszą ilością innowacji merytorycznych, wskutek czego wyniki są ściśle porównywalne z poprzednim rokiem. Nie tylko utrzymaliśmy poprzednią liczebność rankingu, ale przede wszystkim – zachowaliśmy zeszłoroczne wartości parametrów wykorzystywanych do dyskontowania (tzw. bet branżowych). Niestabilność światowych giełd spowodowała w ciągu ostatniego okresu anormalne zachowania tych parametrów. Wskutek tego, zgodnie z często stosowaną ostatnio praktyką, zdecydowaliśmy się nie dokonywać ich aktualizacji.
W zestawieniu pojawiło się
29 nowych marek, w tym niedawni rynkowi debiutanci: Blueconnect, Noble Bank oraz Alior Bank. Zastąpiły one (niewielką na szczęście) grupę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta