Zdrój z Żywca zalewa Polskę
Marka Żywiec Zdrój jest bezkonkurencyjna wśród napojów bezalkoholowych. W tym roku już po raz piąty została liderem w swojej kategorii
Dotychczasowe sukcesy nie osłabiają apetytów Żywca Zdroju. Marek Wojtyna, prezes firmy, wierzy, że w jej zasięgu jest nawet 45 proc. udziałów w polskim rynku wody butelkowanej, co jeszcze zwiększyłoby moc marki. Instytut Nielsen policzył, że po trzech kwartałach tego roku pod względem wartości sprzedaży udziały rynkowe Żywca Zdroju przekraczały 33 proc. Pod względem wielkości wyniosły natomiast ok. 27 proc. Daje to Żywcowi bezapelacyjnie pierwsze miejsce na polskim rynku wody.
Bez odpowiedzi pozostaje jednak pytanie, czy tak duży awans lider jest w stanie osiągnąć, zwiększając sprzedaż jednej marki.
Niewykluczone, że będzie musiał stworzyć lub kupić kolejną, która będzie uzupełnieniem Żywca Zdroju zaliczanego do tzw. wód premium.
Duży apetyt na rynkową ekspansję i zyski ze sprzedaży wody ma nie tylko Żywiec Zdrój....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta