Lider z książęcego browaru
Niemal co piąta butelka wypijanego w Polsce piwa to Tyskie. Należąca do Kompanii Piwowarskiej marka jest najpopularniejsza w kraju już prawie od dekady
Tyskie jest jak coca-cola. Dostępne w niemal każdym sklepie i kupowane przez wszystkich miłośników piwa bez względu na wiek, miejsce zamieszkania i zamożność. W przeciwieństwie do niego trzecia najmocniejsza marka alkoholowa Lech – produkowana także przez Kompanię Piwowarską – jest wybierana najczęściej przez wykształconych i młodych mieszkańców największych miast.
Na pozycję lidera polskiego rynku piwa Tyskie przesunęło się w 2000 r. Rok wcześniej z udziałami nieprzekraczającymi 10 proc. zajmowało trzecią pozycję po Żywcu (druga najmocniejsza marka wśród napoi alkoholowych) i Lechu.
Zanim to najpopularniejsze na Śląsku piwo zaczęło podbijać krajowy rynek, Kompania Piwowarska wprowadziła butelkę z długą szyjką – jak na tamte czasy nowatorską. Kształt butelki nie zmienił się znacznie do tej pory....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta