Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Potyczki z fachowcami są bardzo skomplikowane

10 grudnia 2009 | Prawo | Michał Kosiarski

Usługi różnego rodzaju – od remontowych i naprawczych po fryzjerskie i pralnicze – reguluje kilka aktów prawnych, stąd kłopoty z reklamacjami

Najczęściej usługa jest umową o dzieło – jej wynikiem jest coś mającego materialny wymiar. Klient płaci za osiągnięcie konkretnego rezultatu.

Szeroki problem

Przykładowo umową o dzieło jest pranie odzieży, malowanie domu lub mieszkania, usługi fryzjerskie, montaż okien, naprawa sprzętu AGD i RTV. To jednak nie wszystko. Można zamówić dzieło, które będzie rzeczą ruchomą, np. kuchenne meble na wymiar.

Istotna jest sytuacja, gdy usługobiorcą jest osoba fizyczna, która dokonuje zamówienia w celu niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą ani zawodową, a usługodawcą – przyjmujący zamówienie, który działa w zakresie swojego przedsiębiorstwa. Wtedy umowa...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8495

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament