Solidne marki zyskują na wartości nawet w czasie dekoniunktury
Na 330 marek w zestawieniu, tylko 80 straciło w ciągu roku na wartości. Numerem jeden jest nadal PKN Orlen
Więcej niż przed rokiem jest dziś warta większość najdroższych marek tworzących pierwszą dziesiątkę naszego zestawienia. Ten wynik i kolejny rekord wartości rankingu (prawie 58 mld złotych) potwierdza i siłę polskich marek, i siłę polskiej gospodarki, której udało się obronić przed najgorszymi skutkami światowego kryzysu.
– W trudnych czasach silne marki nadal potrafią utrzymać przy sobie klienta, jeśli oferują coś wyjątkowego, co pozwala im się wyróżnić w tłumie podobnych produktów – komentuje Jacek Kall, specjalista do spraw zarządzania marką z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Bankowa moc
Kryzys wyraźniej widać w wynikach zagranicznych rankingów, gdzie wycenia się największe globalne brandy. Większość z nich skutki gospodarczej zapaści odczuła już w początkach 2008 roku, choć liderzy rankingów pokazali swą siłę. Marka Google, która otwiera listę Brand Top 100 publikowaną przez „Financial Times”, urosła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta