Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Solidne marki zyskują na wartości nawet w czasie dekoniunktury

10 grudnia 2009 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Marka jest największą wartością firmy,  ale najtrudniejszą  w budowaniu, zwłaszcza na tak konkurencyjnym rynku - Irena Eris, Marka Dr Irena Eris
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Marka jest największą wartością firmy, ale najtrudniejszą w budowaniu, zwłaszcza na tak konkurencyjnym rynku - Irena Eris, Marka Dr Irena Eris
Dzięki dobrej marce, która potwierdza dobrą jakość,  mimo kryzysu mamy bardzo dobre wyniki  sprzedaży - Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska (marka Pudliszki)
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Dzięki dobrej marce, która potwierdza dobrą jakość, mimo kryzysu mamy bardzo dobre wyniki sprzedaży - Adam Dyszyński, prezes Heinz Polska (marka Pudliszki)
W tym roku zwiększymy  sprzedaż o ok. 10 proc., podczas gdy firmy, które nie mają tak mocnych marek, zmniejszyły obroty - Jarosław Kopytek, prezes Ferax (marka gatta)
autor zdjęcia: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
W tym roku zwiększymy sprzedaż o ok. 10 proc., podczas gdy firmy, które nie mają tak mocnych marek, zmniejszyły obroty - Jarosław Kopytek, prezes Ferax (marka gatta)

Na 330 marek w zestawieniu, tylko 80 straciło w ciągu roku na wartości. Numerem jeden jest nadal PKN Orlen

Więcej niż przed rokiem jest dziś warta większość najdroższych marek tworzących pierwszą dziesiątkę naszego zestawienia. Ten wynik i kolejny rekord wartości rankingu (prawie 58 mld złotych) potwierdza i siłę polskich marek, i siłę polskiej gospodarki, której udało się obronić przed najgorszymi skutkami światowego kryzysu.

– W trudnych czasach silne marki nadal potrafią utrzymać przy sobie klienta, jeśli oferują coś wyjątkowego, co pozwala im się wyróżnić w tłumie podobnych produktów – komentuje Jacek Kall, specjalista do spraw zarządzania marką z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

Bankowa moc

Kryzys wyraźniej widać w wynikach zagranicznych rankingów, gdzie wycenia się największe globalne brandy. Większość z nich skutki gospodarczej zapaści odczuła już w początkach 2008 roku, choć liderzy rankingów pokazali swą siłę. Marka Google, która otwiera listę Brand Top 100 publikowaną przez „Financial Times”, urosła...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8495

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament