Marka – ochrona prawna oraz korzyści podatkowe
Marki nie tylko posiadają zdolność odróżniającą czy reklamową, ale są też cennym aktywem podatkowym - piszą specjaliści z Kancelarii Salans
Fenomen dóbr niematerialnych, takich jak własność przemysłowa (wynalazki, znaki towarowe, oznaczenia geograficzne i in.), prawa autorskie czy tajemnica przedsiębiorstwa (know-how), polega na tym, że chociaż w sensie fizycznym nie istnieją, to trudno jest przecenić ich znaczenie gospodarcze. Dobra te mają także wymierną wartość majątkową.
Jednakże niematerialny charakter tych dóbr rodzi wiele zagrożeń, które mogą nawet doprowadzić do ich unicestwienia. Przykład znaków towarowych doskonale obrazuje ten problem. Podstawową funkcją znaku towarowego jest jego zdolność do odróżniania towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa (zdolność odróżniająca). Funkcją dodatkową jest zaś zdolność reklamowa.
Właściwości znaków towarowych nie są jednak trwałe. Znak może je nabyć, jednak najczęściej może je utracić wskutek działań innych osób i zaniedbań uprawnionego. Może się zdarzyć, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta