Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Grube reżyserki wzbudzają szacunek

15 października 2010 | Życie Warszawy | Anna Kilian
Rumuńskie „Peryferie” jury oglądało wczoraj. Jednak na temat konkursu nie mogą się wypowiadać
źródło: materiały prasowe
Rumuńskie „Peryferie” jury oglądało wczoraj. Jednak na temat konkursu nie mogą się wypowiadać
Antonia Bird
autor zdjęcia: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa
Antonia Bird

Rozmawiamy z przewodniczącą jury Konkursu Międzynarodowego WFF, reżyserką m.in. „Księdza” i „Drapieżców”

Gdy w tym roku Oscara dla najlepszego filmu zdobyła Kathryn Bigelow za „The Hurt Locker. W pułapce wojny”, media skupiły się na jej niegdysiejszym małżeństwie z Jamesem Cameronem (twórcą „Avatara”) i podkreślały, że dramat wojenny zrealizowała kobieta. Co pomyślała o tym pani, słynąca z odważnego kina, w którym nie brak brutalności, krwi i śmierci?

Antonia Bird: Byłam zirytowana. Nie mogłam uwierzyć, że media dyskutują na temat ich związku, który zakończył się dwie dekady wcześniej. To musiało jej sprawić przykrość jako reżyserce. Tracimy na wojnie mężów, synów i braci. Nie robimy kina wojennego, bo nie dostajemy takiej szansy. To nieprawda, że kobiety potrafią opowiadać tylko o miłości. Mnóstwo mężczyzn realizuje historie miłosne i kręci komedie romantyczne i nikt się temu nie dziwi.

Czy kiedykolwiek powiedziano pani, że nie sprosta jakiemuś projektowi jako kobieta?

Nie wprost. Nikt w Wielkiej Brytanii nie zwróciłby się do kobiety w sposób mogący zostać odczytany jako deprecjonujący ją zawodowo ze względu na płeć. Tematy wszystkich moich wysokobudżetowych filmów można by...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8753

Spis treści

Po godzinach

Zamów abonament