Udaje wyścigówkę
Najmniejszy Audi wykorzystuje komponenty Volkswagena Polo i konkuruje z Mini. A1 z pakietem wyścigowym wygląda bojowo, dobrze trzyma się drogi, ale ma niedostateczną amortyzację i silnik, który nie jest bardzo mocny, chociaż oszczędny
Szefowie Audi przez kilka lat z zazdrością spoglądali na wysoką sprzedaż Mini – niepraktycznego, ale sympatycznie wyglądającego auta koncernu BMW. Monachijskim konkurentom udało się nawet obniżyć koszty produkcji Mini dzięki aliansowi z Peugeotem i wspólnym silnikom. Audi nie mogło być gorsze – przecież ma do dyspozycji wszystkie komponenty grupy Volkswagena. Konstruktorzy Audi poszli dalej niż ich konkurenci z Mini, bo zastosowali nie tylko takie same silniki jak mają Volkswagen i Skoda, ale także całą platformę od nowego Polo. A1 i Polo mają taki sam rozstaw osi (247 cm), Audi ma jedynie o centymetr szerszy rozstaw kół. Podobne są wymiary karoserii. Długość Audi wynosi 395,5 cm, to jest o 1,5 cm mniej od Polo. Chociaż A1 został skonstruowany z myślą o elegancji, zachował kilka praktycznych cech Polo, w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta