Giganci hamują
Najwięksi europejscy producenci żywności i napojów mają problemy z utrzymaniem dynamiki wzrostu na dotychczasowym poziomie
Powodami takiej sytuacji są kryzys dłużny na rodzimym rynku i obawy przed spowolnieniem w rozwijającym się świecie – szczególnie w Azji – które odbijają się na ich zyskach.
Największe problemy są wciąż w Europie, gdzie konsumenci zmniejszają wydatki na jedzenie – zazwyczaj najmniej elastyczny element konsumpcji – obawiając się wzrostu bezrobocia i rządowych programów oszczędnościowych.
Gorsza dynamika
Francuski Rémy Cointreau (RC), trzeci co do wielkości sprzedawca alkoholu i producent koniaku Remy Martin, podał, że organiczny wzrost przychodów (bez wpływu akwizycji i kursów walut) wyhamował do 5,3 proc. w III kw. z 24 proc. w poprzednim kwartale, mimo że ogólna sprzedaż wzrosła.
– Europa wyraźnie zwalnia. To, co zaczęło się na południu, przenosi się teraz na północ i nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta