W Polsce sieci handlowe oraz eksport napędzają sprzedaż żywności
Większość polskich firm spożywczych radzi sobie ze skutkami spowolnienia. Pomaga ekspansja zagraniczna
– Na razie większość polskich producentów żywności odnotowuje wzrost sprzedaży liczony wartościowo i raczej ten trend będzie się utrzymywał w kolejnych latach – mówi Monika Kalwasińska, analityk Domu Maklerskiego PKO BP.
Prymusem branży są producenci słodyczy. W I półroczu Wawel osiągnął 34-proc. zwyżkę przychodów. W samym II kw. obroty urosły o 28 proc., wzrosły też zyski. Sprzedaż poprawił Mieszko, w I półroczu o ponad 21 proc.
Chcąc zwiększać sprzedaż,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta