Unia chce dalszej liberalizacji na kolei
Zgodnie z propozycjami Komisji Europejskiej zagraniczna konkurencja w przewozach pasażerskich wjechałaby na polskie tory w grudniu 2019 roku.
W 2009 roku w całej UE dotacje dla kolei sięgnęły 46 mld euro. Na dłuższą metę jest to nie do utrzymania – powiedział wczoraj Siim Kallas, unijny komisarz ds. transportu. Efektywność kolei ma się zwiększyć poprzez otwarcie rynków narodowych przewozów pasażerskich na zagraniczną konkurencje. Aby np. Deutsche Bahn mógł wozić pasażerów na trasie z Katowic do Warszawy, musi mieć dostęp do infrastruktury oraz pewność, że standardy są identyczne. I temu ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta