Państwo dopłaci do promocji firm
Proeksportowe branże, które chcą uczestniczyć w targach za granicą, dostaną pieniądze na reklamę.
Polskie firmy mogą już korzystać z państwowego wsparcia na reklamę i promocję na zagranicznych rynkach. Dofinansowaniem wyjazdów na targi, misje gospodarcze, czy promocyjne wydawnictwa objętych jest 15 sektorów gospodarki mających być polskimi specjalnościami eksportowymi: to budownictwo, meble, maszyny i urządzenia górnicze, przemysł jachtowy, sprzęt medyczny, branża usług IT/ICT, przemysł obronny, wyroby jubilersko-bursztynnicze, stolarka okienna i drzwiowa, turystyka medyczna, kosmetyki, przemysł biotechnologiczny i farmaceutyczny, odzież skórzana, ochrona zabytków i specjalności żywnościowe.
Budżet całego programu wsparcia branż eksportowych wynosi przeszło 74,3 mln zł. Do tego są jeszcze pieniądze dla konkretnych przedsiębiorców – prawie 102,2 mln zł.
Najwyższe dofinansowanie dla branż przypadło na promocję przemysłu obronnego, przemysłu odzieżowego i branży jubilerskiej – odpowiednio po 6,23 mln zł, 6,21 mln zł i 6,72 mln zł. Blisko 5,4 mln zł otrzymała branża meblarska, niewiele mniej stolarka drzwiowa i okienna.
Szansa dla lekarzy
Wśród branż korzystających z dotacji jest też turystyka medyczna. Na promocję sektora jest 4 mln zł, przedsiębiorcy mogą starać się o dodatkowe 5 mln zł. W październiku ubiegłego roku firmy z Polski wzięły już udział w targach w Miami na Florydzie – World Medical Tourism & Global Healthcare...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta