Reklama odczyta nasze myśli i emocje
System pozwalający oceniać emocje odbiorcy opracowali specjaliści z Uniwersytetu Tokijskiego i agencji Dentsu Aegis Network. W piątek będzie pokazywany w Polsce - pisze Piotr Kościelniak.
Urządzenie ma formę zakładanej na głowę opaski, w której znajdują się elektrody mierzące aktywność mózgu. Do opaski przymocowana jest również kamera umożliwiająca rejestrowanie dokładnie tego, co widzi osoba badana. Dzięki temu urządzenie jest w stanie monitorować stany emocjonalne ludzi w reakcji na to, co widzą. Na podstawie odczytów EEG jest w stanie odszyfrować osiem różnych uczuć.
Prace nad tą technologią trwają od 17 lat w ramach specjalnej komórki naukowej Dentsu Aegis Network. Urządzenia będą pokazywane po raz pierwszy poza Japonią podczas piątkowej konferencji Digital Camp organizowanej w Warszawie przez tę właśnie grupę reklamową. Dlaczego zajmuje się tym agencja reklamowa? Bo tego rodzaju urządzenia mogą mieć zastosowanie w analizowaniu odbioru...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta