Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama odczyta nasze myśli i emocje

18 września 2014 | Nauka | Piotr Kościelniak
Opaska analizująca pracę mózgu jest sprzężona z kamerą wideo rejestrującą, co badany człowiek w danej chwili widzi
źródło: materiały prasowe
Opaska analizująca pracę mózgu jest sprzężona z kamerą wideo rejestrującą, co badany człowiek w danej chwili widzi

System pozwalający oceniać emocje odbiorcy opracowali specjaliści z Uniwersytetu Tokijskiego i agencji Dentsu Aegis Network. W piątek będzie pokazywany w Polsce - pisze Piotr Kościelniak.

Urządzenie ma formę zakładanej na głowę opaski, w której znajdują się elektrody mierzące aktywność mózgu. Do opaski przymocowana jest również kamera umożliwiająca rejestrowanie dokładnie tego, co widzi osoba badana. Dzięki temu urządzenie jest w stanie monitorować stany emocjonalne ludzi w reakcji na to, co widzą. Na podstawie odczytów EEG jest w stanie odszyfrować osiem różnych uczuć.

Prace nad tą technologią trwają od 17 lat w ramach specjalnej komórki naukowej Dentsu Aegis Network. Urządzenia będą pokazywane po raz pierwszy poza Japonią podczas piątkowej konferencji Digital Camp organizowanej w Warszawie przez tę właśnie grupę reklamową. Dlaczego zajmuje się tym agencja reklamowa? Bo tego rodzaju urządzenia mogą mieć zastosowanie w analizowaniu odbioru...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9944

Wydanie: 9944

Spis treści
Zamów abonament