Nowe modele biznesu wkrótce zmienią sposób walki o klientów
W pięć lat rewolucja cyfrowa wyprze z rynku 40 proc. firm, które mają obecnie silną pozycję w swoich branżach.
Piotr Skirski
Czym jest cyfryzacja? Nie ma jednej obowiązującej definicji. Rozumiana wąsko jest procesem nadawania informacjom formy cyfrowej. Coraz częściej jednak cyfryzacja zaczyna być utożsamiana z wpływem, jaki sama wywiera na rzeczywistość biznesową czy społeczną. Technologie cyfrowe stają się coraz bardziej dojrzałe i wszechobecne. Wiele cyfrowych rozwiązań czy sposobów wykorzystania technologii, które jeszcze trzy lata temu wydawały się wyprzedzać swoją epokę, jest obecnie codziennością.
Cyfryzacja wywołuje zmiany, które redefiniują całe branże. Jak wynika z ogłoszonego w 2015 roku raportu Światowego Centrum na rzecz Cyfrowej Transformacji Biznesu (Global Center for Digital Business Transformation), wspólnej inicjatywy Cisco oraz Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Zarządzania w Lozannie (International Institute of Management Development – IMD), w ciągu najbliższych pięciu lat cyfrowa rewolucja wyprze z rynku około 40 procent firm mających obecnie silną pozycję w swoich branżach.
Cyfryzacja nie tylko zmienia branże, ona coraz mocniej zaciera granice między nimi. Firmy, które odnoszą największy sukces w cyfrowej gospodarce, to te, które potrafią łączyć różne sposoby dostarczania klientom oczekiwanej wartości, takich jak atrakcyjna cena czy wygodna platforma dostępu do produktów i usług, słowem – pozytywnego „customer experience". W ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta