Handel oparty na zaufaniu
Sarah Clark | Coraz więcej osób kupuje w sieci, także zagranicą – mówi szefowa PayPal na region
Rz: Czy Polacy faktycznie są większymi zwolennikami np. płacenia gotówką zamiast form elektronicznych?
Sarah Clark: Faktycznie tak jest, choć na tle Europy Środkowo-Wschodniej nie jest to nic nadzwyczajnego. Jeśli zestawimy Polskę z Europą Zachodnią czy USA, gdzie płatności elektroniczne są znacznie bardziej popularne, różnica jest znacznie większa. Wszystko jest kwestią zaufania, czy konsument będzie gotowy zapłacić za towar czy usługę jeszcze przed jego fizycznym otrzymaniem. Coraz częściej tak się dzieje, także w Polsce. Dlatego z punktu widzenia firmy takiej jak PayPal kwestie bezpieczeństwa danych czy gwarancji dotarcia wysyłanych środków są priorytetowe.
Konsumenci muszą się czuć pewnie, w końcu powierzają nam swoje pieniądze. Dlatego doceniają usługi takie jak Program Ochrony Kupujących, który gwarantuje zwrot środków w sytuacji, gdy kupujący nie otrzyma zamówionego produktu lub gdy zamówiony przedmiot różni się od opisanego na stronie. Z początkiem 2015 r. program obejmuje nie tylko towary fizyczne, ale także rzeczy niematerialne, jak bilety, e-booki czy gry sprzedawane online.
Zachowania konsumentów się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta